Novosti

SADA ĆE STVARI BITI JASNIJE

Tajne svemira: Otkrivene vruće galaksije skrivene prašinom!

Thinkstock/ILUSTRACIJA

Pretražujući čitavo nebo, Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) je otkrio tisuću izuzetno vrućih objekata od kojih neki isijavaju svjetlost 100 bilijuna puta jaču od svjetlosti zvijezde poput Sunca.

NASA-in infracrveni svemirski teleskop WISE otkrio je oko tisuću vrućih prašinom skrivenih objekata poznatih i kao DOG-ovi, koji bi mogli predstavljati kariku koja nedostaje u evoluciji galaksija, prenose u četvrtak mediji.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Te su galaksije međutim zbog oblaka prašine dosad bile skrivene od pogleda, a zahvaljujući WISE-ovom infracrvenom "oku" znanstvenici su po prvi puta mogli vidjeti neke od najsjajnijih objekata u svemiru, prenosi BBC.

Ti su objekti rijetki - otprilike jedan na 100 tisuća izvora svjetlosti - i teško ih je pronaći budući da je većina energije koju isijavaju skrivena prašinom.

Astronomi vjeruju da bi DOG-ovi mogli biti prijelazni oblik između galaksija u obliku diska, poput našeg Mliječnog puta, i eliptičnih galaksija.

Većina vrućih galaksija koje je pronašao WISE stara je oko 10 milijardi godina, što znači da su nastale u ranom svemiru, prenosi Reuters.

Infracrveni svemirski teleskop također se pokazao kao uspješan lovac na crne rupe - među objektima koje je detektirao tijekom svoje dvogodišnje misije su i milijuni supermasivnih crnih rupa.

"Imamo ih (crne rupe) ... WISE ih pronalazi diljem neba", rekao je Daniel Stern iz NASA-ina Jet Propulsion Laboratory (JPL).

Podaci s WISE-a trebali bi znanstvenicima dati bolji uvid u pitanje formiranje galaksija i crnih rupa.

Najgledaniji video